Meest gestelde vragen
HIER VINDT U ANTWOORDEN OP VRAGEN DIE U KUNT HEBBEN OVER FLUSHEN EN SPOELEN
Mensen die flushen (spoelen) overwegen, lopen vaak met dezelfde vragen rond. De meest gestelde vragen hebben we voor u op een rijtje gezet.
De olie in uw transmissie gaat, in vergelijking met motorolie, een stuk langer mee. Maar het is niet zo dat de olie nooit vervangen hoeft te worden. Er ontstaat namelijk ook verontreiniging in de olie van uw transmissie, waardoor de kwaliteit van de toevoegingen afneemt. Daarom dient ook de longlife olie in de transmissie na een tijdje gecontroleerd en vervangen te worden.
Flushen bij en door Transtune is een zeer grondige manier van spoelen en houdt het volgende in:
We spoelen schone olie door de transmissie terwijl de motor loopt. Hierdoor wordt de transmissie op druk gehouden en wordt alle vervuiling verwijderd, ook de vervuiling uit de koppelomvormer, warmtewisselaar en de leidingen.
Doordat je de olie ververst en de transmissie spoelt kun je geen versleten materiaal meer ‘terugstoppen’ in de transmissie. Dit betekent dat wanneer iets stuk is in de transmissie dat het ook echt niet meer werkt. Maar als er geen defecten zijn in uw transmissie zal het schakelen van uw transmissie flink verbeteren doordat de olie weer soepel en vloeibaarder is.
Ja, wij kunnen ook direct de olie in het differentieel vervangen. Vraag naar de mogelijkheden hiervoor.
Het hangt af van het type transmissie welke onderdelen vervangen worden. Ook wordt dit bepaald door de aard van de klacht. Hierbij kijken we dus naar iedere individuele situatie.
Het hangt altijd af van het type transmissie, maar flushen duurt in de regel tussen de 1,5 en 5 uur. Als u wilt kunt u erop wachten; we hebben een wachtruimte met wifi en heerlijke koffie.
We gebruiken originele olie. Helaas is het met een automaat niet mogelijk om met één leverancier te werken. 80% van onze producten zijn origineel. De reden hiervoor is dat veel auto’s nog in de fabrieksgarantie zitten. Als hier bijvoorbeeld een aftermarket product inkomt van Nederlandse oliehandelaren, is dit door de dealer altijd te achterhalen en loopt de fabrieksgarantie gevaar.
Mercedes en BMW: In de Mercedes 7G tronic zit blauwe ATF-olie. Wij spoelen en verversen deze ook weer met 15 liter originele blauw atf olie. Hetzelfde geldt voor ZF automaten in BMW en Audi; die maken echter gebruik van groene ATF-olie.
First fil producten: Wij hebben alleen maar producten op voorraad die als first fil zijn gebruikt. Denk aan o.a. originele producten, Castrol en Fuchs.
Grote voorraad. Wij hebben 16 oliebunkers met totaal 5.000 liter verschillende ATF-olie op voorraad. Hierdoor kunnen we voor een lagere prijs als de concurrent werken en dan ook nog met originele olie.
Wij vervangen altijd het filter en de behoorden pakkingen. De prijslijst op de website is dus ook inclusief filter. Niet alle automaat auto’s zijn echter voorzien van een filter, zoals bijvoorbeeld bij Volvo de Aisin Warner automaat. Dit type automaat heeft wel een filter maar zit in de automaat verwerkt, om deze te vervangen moet de automaat gedemonteerd worden. Dan moeten we dus de automaat geheel onder de auto uithalen en moet de bak gesplitst worden.
De meest voorkomende klachten zijn: