Vragen of een afspraak plannen? Stuur ons een bericht via WhatsApp, wij zijn bereikbaar op maandag t/m vrijdag tussen 9:00 en 18:00 x

Upgrade Automatische Transmissie Audi/VW Group ZF 8-Traps.

Bij de volgende modellen wordt de ZF 8-Traps automatische transmissie toegepast:

  • Audi A4/A5 B9 model bij de 3.0 V6 TDI
  • Audi A6/A7 C7 model bij de 3.0 V6 TDI Bi-Turbo variant
  • Audi A6/A7 C8 model bij de 3.0 V6 TDI
  • Audi A8 D4 & D5 model bij alle motor varianten
  • Audi Q7 & Q8 bij alle motor varianten
  • Audi S4/S5 B9 model
  • Audi S6 & S7 C8 model
  • Audi S8 D4 & D5 model
  • Audi SQ7 & SQ8
  • Audi RS4/RS5 B9 model
  • Audi RS6/RS7 C7 model
  • Audi RSQ8
  • Volkswagen Amarok
  • Volkswagen Touareg

De eigenschap van dit ZF 8-Traps automaat bij de Audi modellen en Volkswagen Touareg.

Is dat deze standaard voorzien van 4WD aandrijving, bij Audi wordt het Quattro genoemd.

Waarbij de transfercase en het differentieel in de automaat is ingebouwd.

Bij de Volkswagen Amarok is de transfercase een los onderdeel bij de auto.

Kapotte automatische transmissie:

Verschillende oorzaken die we voorbij zien komen:

  • Auto voorzien van Chiptuning
  • Launch control
  • Te veel vermogen op de automatische transmissie.

 

Auto voorzien van Chiptuning:

Als de auto wordt voorzien van Chiptuning adviseren we altijd indien mogelijk om ook de automatische transmissie te voorzien van Chiptuning.

Is dat niet op de juiste manier uitgevoerd of zelfs niet uitgevoerd kan dit schade veroorzaken in de automaat.

Hierdoor kan de automaat kapot gaan.

 

Launch Control:

We zien veel voorbij komen dat mensen Launch Control proberen te gebruiken op dit type automaat.

Maar dat gaat niet, de automatische transmissie is voorzien van een koppelomvormer en niet voorzien dubbele koppeling zoals een Audi RS3.

Hierdoor kan dit niet uitgevoerd worden.

Wordt dit toch geprobeerd, dan komt het zeer zeker voor dat de automaat kapot gaat.

 

Te veel vermogen op de automatische transmissie:

Ook al is de automaat voorzien van software aanpassing dan kan de automatische transmissie nog kapot lopen.

Wordt er dusdanig veel vermogen gegenereerd door een Stage 2 of hoger Chiptuning voor de motor.

Kan de automatische transmissie op den duur het begeven.

De krachten zijn dan zo hoog dat inwendig de koppelingen verbranden en breken.

Ook de koppelomvormer kan schade oplopen hierdoor.

Wat is er mogelijk voor een upgrade van de Automatische Transmissie:

Dit verschilt per type auto en automaat welke upgrades er uitgevoerd kunnen worden.

Zo hebben we een stage 1, stage 2 en stage 3 upgrade voor de automaat.

 

Bij een stage 1 upgrade wordt het volgende aangepast:

  • Software aanpassing voor de automaat
  • Intern koppel verhoogd
  • Schakel snelheid versneld

 

Bij een stage 2 upgrade wordt het volgende aangepast:

  • Verzwaarde staal en frictie set
  • Verzwaarde koppelomvormer
  • Nieuwe pakkingen, afdichtingen en ringen
  • Tandwielen en as aangepast voor betere smering
  • Software aanpassing voor de stage 1 automaat

 

Bij een stage 3 upgrade wordt het volgende aangepast:

  • Verzwaarde staal en frictie set
  • Verzwaarde E-Clutch, C-Clutch & D-Clutch Hub
  • Verzwaarde Piston ringen E-Clutch & C-Clutch
  • Nieuwe pakkingen, afdichtingen en ringen
  • Tandwielen en as aangepast voor betere smering
  • Software aanpassing voor de stage 2 automaat

 

De bovengenoemde aanpassingen voor de automatische transmissie is buiten om de volgende onderdelen die standaard vervangen worden

  • Nieuwe filter, pakkingen, afdichtingen en ringen.
  • Mechatronic revisie of vervanging
  • Vloeistoffen automatische transmissie
  • Oliekoeler automatische transmissie

Wilt u meer informatie?

NEEM CONTACT MET ONS OP EN VRAAG NAAR DE MOGELIJKHEDEN!

Contact