BMW M140I F20 340PK Stage 2 Chiptuning
BMW M140i F20 3.0 B58B30A
ECU Stage 2 Bosch MG1CS003
TCU Stage 1 Bosch 8HP50
OEM 340PK & 500NM
Stock meting 346,2PK & 491,6NM
Transtune stage 2 software + Mods 437,0PK & 619,2NM
Dragy meting:
OEM:
0 – 100km/u: 5,85sec
0 – 200km/u: 18,01sec
100 – 200km/u: 12,16sec
Stage 2:
0 – 100km/u: 4,79sec
0 – 200km/u: 13,98sec
100 – 200km/u: 9,19sec
Software opties ecu die gebruikt zijn:
– gelimiteerd koppel op 625 NM
– Gelimiteerde turbo druk op 2,3 Bar met onsteking 6/7° in hogere toeren.
– Load ligt rond de 180%.
– Pops and bangs op sportmode
– Uitlaatkleppen 100% open in sportstand
– Catalysator verwarming uitgeschakeld koude start.
– Start-stop systeem uitgeschakeld
Software opties tcu die we gebruikt hebben:
– TCU stage 1
– Internkoppel
– Maximaal toerental in D-S-M stand
– Versnelde schakeltijd
– Stuur flippers snellere reactie tijd.
De TCU tune voor de 8HP Dient vooral om in de ECU geen torque trick te moeten toepassen
Hardware opties die we gebruikt hebben:
– Eventuri intake system
– Milltek Sportcat Down-pipe
– Milltek non-resonated Cat-back
– RON 98 fuel
– 8HP Transmisson flush (oem olie + filterpan)